CR-Z tanulmányautó európai bemutatója

YouTube RSS

A CR-Z azt demonstrálja, hogy egy környezettudatos jármű is nyújthat dinamikus vezetési élményt. A tömeg csökkentésére hangsúlyt helyező CR-Z karosszériája dinamikus és látványos; a legtöbb ember bele akar ülni, és vezetni szeretné.

A formaterv orr-részén az uralkodó elem a túlméretes hűtőmaszk, amelyet két oldalról élesen megrajzolt beömlők fognak közre; ezek az első fékekhez juttatnak hűtőlevegőt. Az agresszív hűtőmaszkot a vékony, de fényes LED-es fényszórók egészítik ki a kocsi orrán. Oldalról nézve a CR-Z sportosságát az erősen döntött szélvédő és a nagy, 19 colos, ötküllős, könnyűfém keréktárcsák, valamint az alacsony oldalfalú, médium slick abroncsok hangsúlyozzák. A kocsitest hátulján a majdnem vízszintes hátsó szélvédő egy megrövidített Kamm-stílusú farban és egy függőleges ablakban végződik. A CR-Z minimalista hatású LED-es lámpatesteket kapott, a kipufogó-végződés középre került, s ez is a tanulmány haladó gondolkodásmódját tükrözi.

A CR-Z utastere elsősorban a vezetőre koncentrál, az információs kijelző és a kapcsolók minimalista hangulatúak. Az ülések méhsejtszerkezetének témáját a műszerfalra is átvittük, s ez erős kontrasztban áll a műszerfal maradék részén és a középkonzolon látható üveg és Perspex felületekkel. A belső tér hangulatát az üvegtető emeli, amely nappali fénnyel árasztja el a kabint.

A Honda 2009-ben új hibridautót mutat be a Civic Hybrid mellett. A teljesen új modellben új fejlesztésű, kis tömegű és kompakt IMA (beépített segédhajtómű) rendszer lesz, s a kocsit a Honda költségcsökkentési erőfeszítéseinek keretében kedvezőbb induló áron kínáljuk majd. E modell globális értékesítési terve mintegy évi 200 ezer darab.

A CR-Z alapjaira készülő új hibrid sportautót világszerte értékesítjük majd. Továbbfejlesztett hibrid palettája révén a Honda előrejelzései azt mutatják, hogy 2010-ben a Honda globális személyautó értékesítésének mintegy 10 százalékát hibridhajtású autók teszik majd ki.