III. Széchenyi Futam®

YouTube RSS

2008. április 22-én 14 órától az egyetem parkolójából indulva városi felvonulással kezdődött a III. Széchenyi Futam, Alternatív Hajtású Járművek Versenye, aminek keretében a város három frekventált pontján bemutatták a versenyen részt vevő járműveket az érdeklődőknek. Magára a versenyre 23-án, szerdán került sor, melynek célja a csapatok által készített járművel a kijelölt gyorsasági, illetve ügyességi pálya megtétele volt a lehető legrövidebb idő alatt, illetve a hosszú távú versenyen a lehető legtöbb kör teljesítése a „Le mans-i szabályok alapján. A járművek innovatív jellegét a szakmai zsűri értékelte.

 

A versenyre három kategóriában nevezhettek a csapatok.
A „prototípus" kategóriába olyan csapatok nevezését várták a szervezők, akik olyan mindennapi használatra is alkalmas, egyedi megoldásokkal operáló járművet készítenek, amelyek a környezetbarát közlekedést népszerűsítik, és egy teljesen egyénileg fejlesztett járművet terveznek és gyártanak le. A nevező csapatok fejlesztő és kivitelező munkájába cégek, tudásközpontok, tanszékek nagyobb szellemi, infrastrukturális, vagy pénzbeli tőkét fektethettek be. A szervezők ezt a kategóriát súly alapján két részre osztották, 150 kg alatti ultrakönnyű, valamint 150 kg feletti osztályra.

A 150 kg feletti osztályban öt csapat indult. Első helyen a Széchenyi István Egyetem Járműipari Regionális Egyetemi Tudásközpont és az Intermotor közös csapata végzett Wirecar nevű járművükkel, amellyel bruttó 200.000 Ft pénznyeremény járt. A bruttó 100.000 Ft-ot jelentő második helyet szintén ez a csapat nyerte el másik, EPR08 nevű járművükkel. A csapat tagjai: Hanczvikli Ádám, Hanczwikli Jenő, Szabó Tamás, Kriston Ákos, Molnár Norbert, Nagy Viktor, Tóth Krisztián, Willisits Attila, Willisits Vilmos, valamint Zab Richárd. A kategória harmadik helyezettje a Hupercar II. lett, aki ezzel bruttó 50.000 Ft-ot nyert. A csapat tagjai: Dr. Szénásy István, Dr. Varga Zoltán, Lőrincz Illés, Polák József, Szauter Ferenc, illetve Varga Jácint.

Az ultrakönnyű osztály győztese a Pápamobil- Fuel cell nevű jármű lett, amivel a készítők bruttó 150.000 Ft-ot vihetnek haza. A csapat tagjai: Baki Zsolt, Czobor Imre, Kriston Ákos, Molnár Norbert, Soós Bálint, Szabó András László, valamint Szabó Tamás. A bruttó 100.000 Ft-ot jelentő második helyen a Szesocar végzett. A csapat tagjai: Czeglédi Dávid, Deres Ádám, Gyömbér István, Homlok Péter, Molnár István, Paulovics László, Pócs Ervin, Pup Dániel, valamint Szauter Ferenc

A „széria autó átalakítás" kategória alapkoncepciója az volt, hogy a csapatok a közúti forgalomban részt vevő gépkocsikat alakítják át alternatív módon üzemeltethetővé. Ebben a kategóriában kifejezetten a meghajtásra kellett koncentrálni. Ebben a kategóriában négy jármű versenyzett. Közülük az első helyet, és az ezzel járó bruttó 150.000 Ft-ot egy Fiat Tipo nyerte el. A csapat tagjai: Korcsok Erika, Szirmay András és Szirmay Zoltán. Második illetve harmadik helyet egy háromfős csapat nyerte az általuk átalakított Porsche 924 valamint Citroen 2CV típusú járművükkel, aminek köszönhetően a csapat összesen bruttó 150.000 Ft-ot vihet haza. A csapat tagjai: Kozma Benedek, Kozma Éva, illetve Kozma Gábor.

A „hobbi" kategóriába az alacsony költségvetésű járműveket készítő csapatok nevezését várták a szervezők. A versenyen a járművek újszerű elgondolásokat, technikai megoldásokat vonultattak fel, amelyeket show elemekkel fűszereztek meg. A jármű tervezésénél, elkészítésénél a fő szempont a hulladékok, vagy újrahasznosított anyagok minél nagyobb mértékű felhasználása volt. Cél a megvalósításnál az építési és üzemeltetési költségek minimalizálása, illetve a mérnöki gondolkodásmód fejlesztése.
A kategória első helyezettje a Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium által készített Cseri02 nevű jármű lett, akik nyereménye ezzel bruttó 100.000 Ft. Emellett ők nyerték az Allianz Hungária Zrt. által felajánlott Hungaroring tesztvezetést is. A csapat tagjai: Balassa József, Pacsi Richárd, Tompos Tamás, valamint Varga Gergő. Második helyezett a Dr. Joó Antal által készített Antibringa H2 lett, nyereménye bruttó 75.000 Ft. Ez a jármű nyerte továbbá az INTER TAN-KER Zrt., legötletesebb járműnek járó nettó 100.000 Ft-os különdíját is.
Az INTER TAN-KER Zrt egy további, szintén 100.000 Ft pénznyereménnyel járó különdíjat is felajánlott, amelyet a zsűri által a leginnovatívabbnak ítélt jármű, a Nitromobil nevű kísérleti léghajtású jármű nyert. A csapat tagjai: Kálmán Viktor és Vogel Miklós. A két különdíjat Kossa György vezérigazgató adta át.

A Pannon Autóipari Klaszter a hosszú távú verseny győztesét, a JRET-Intermotor EPR08 nevű járművét jutalmazta egy barcelonai tanulmányúttal.

A járműveket a szakmai zsűri értékelte, amely tagjai:
Reálszisztéma Autó Buda Lexus márkakereskedés - Szaniszló Csaba műszaki igazgató
Inter Tan-ker Zrt.- Kossa György vezérigazgató, Vadnai Zoltán vezérigazgató-helyettes
Honda Hungary - Váradi Szabolcs szerviz és oktatás
Okleveles villamosmérnök, energetikus - Turay Attila

{mospagebreak}

{mospagebreak}