Üzemanyagcellás sportautó
A Honda Fc Sport tanulmányautót, az Amerikában található, pasadenai kutatólaborban, az Advanced Design Stúdióban készítették.
Az autót először a 2008-as Los Angeles Motor Show-n mutatták be. Az autó építésének célja, hogy a jelenleg használt rendszerük működését megvizsgálják, egy sportautóban is.
"A Honda FC Sport azért készült, hogy az autók szerelmeseinek kedvében járjunk fosszilis üzemanyagok nélkül, így akik rajonganak a sportautókért, megtehetik majd ugyanezt egy benzinmentes világban is." - mondta Dan Bonawitz, a Honda America alelnöke az autó bemutatóján.
Az első üzemanyagcellás sportautójuk koncepciója, az Fcx Clarityben bizonyított üzemanyagcellás hajtásláncot kapta. Az autó karosszériája könnyű a felhasznált anyagok miatt, formája áramvonalas, és súlypontja alacsonyan van, amit az autó aljára, valamint közepére szerelt akkumulátorokkal értek el. Az elektromos motor a hátsó tengely elé, a két hidrogén tartáj pedig a tengely fölé a hátsó túlnyúlásba került.
Az autó három személyes, ahol a sofőr ül középen, és a két utas pedig hátratolva helyezkedik el az autó két oldalán. Utoljára a McLaren F1 nevű autóban találkozhattunk ilyennel.
A Honda nem tervezi a tömeggyártást, de elképzelhető a közeljövőben, egy erre az alapokra építkező sportautó megjelenése.
Írta: Sándor Péter