A Mercedes is beállt a sorba:S400 BlueHYBRID

YouTube RSS

Olyan autót akartunk építeni, amely annyival jár saját kora előtt, mint amennyivel vezeti jelenleg saját kategóriáját"

Az S 400 BlueHYBRID-et egy erőteljes 6-hengeres benzinmotor (279 LE) és egy nyomatékos elektromotor (20 LE/160 Nm) hajtja. A benzinmotor szelepvezérlését átdolgozták kicserélték a hengerfejet, a dugattyúkat és a vezérműtengelyt ezáltal sikerült 7 LE-vel megnövelni a teljesítményt úgy hogy a fogyasztás csökkent. Az elektromotort egy 3 fázisú AC motor amit a 7 fokozatú automata válta és a motor közé helyeztek el.

Az optimalizált aerodinamikai jellemzők, a fékenergia visszanyerése, az ECO Start-Stop funkicó és a speciális kerekek által pedig a luxuskategória legtakarékosabb (7,2 l/100km) limuzinjává vált.(a vetélytársa a Lexus LS 600h 2 hengerrel és 1500 cm3-rel nagyobb benzinmotorral rendelkezik aminek a kombinált fogyasztása 9,3 l/100km) A károsanyag-kibocsátási értékei a BlueHYBRID-technologiának és a kipufogógáz-kezelésnek köszönhetően pedig bőven megfelelnek a legszigorúbb normáknak is.

A hybrid rendszer energia tároló egységét a motortérben helyezték el ami a normál akkumulátor helyére került. Ezt úgy tudták megtenni hogy a nagyfeszültségű Lítium-ion akkumulátorok energiasűrűsége nagyobb mint a nikkel-metál-hibrid-eké. Az új technológiát a Mercedes- Benz alkalmazza először sorozatgyártásban.

Természetesen nem csökkent a már megszokott utazási komfort, a beltér luxushangulata és az autó agilitása sem. Sőt, a kirobbanó erőt a „Boost-funkció" garantálja, amely gyorsításkor mindkét motor erejét koncentrálja.

A csomagtartó térkínálata a beépített technikai újdonságok ellenére nem változott, ezáltal a hibridtechnológiával felszerelt S-osztály biztosan megfelel minden vele szemben támasztott követelménynek.

A árusítás Nyugat-Európában 2009 júniusában kezdik; Kínába 2009 szeptemberében érkezik az Amerikaiak pedig már augusztusba megvehetik az új hybrid-et.

Írta: Petis László