VW Golf Twin Drive Hybrid

YouTube RSS

Az autógyártók szerte a világon az elektromos hajtás mellett teszik le a voksukat a tiszta és hatékony közlekedésért eléréséért.

Németország például az elektromos energia 13% - át a szélerőműveiből nyeri. Így értelmet nyer számukra az elektromos járművek széleskörű üzemeltetése. 2020 - ig Németország tovább szeretné növelni a szélerőművek segítségével nyert elektromos energia arányát egészen 30 % - ig, továbbá a vízenergia, mint megújuló energia felhasználásával csökkenteni szeretné energiafüggőségét.

 

Ezért tehát nem meglepő az, hogy a Volkswagen legkorábban 2010 - ig útjára szeretné bocsátani elektromos hajtású autóit. A világ negyedik legnagyobb autógyártója nemrég közzétette, hogy egy 20 Golfból álló flottát tesztelnek, amelyek a TwinDrive nevet viselő kettős hajtással vannak felszerelve. A TwinDrive nem egy hagyományos benzin - elektromos hajtású rendszer.

A TwinDrive rendszer lényege, hogy az elektromotor által a városi közlekedésben az EV (electric vehicle=elektromos jármű) mód elsődleges szerepet kap. A hagyományos párhuzamos hibrid meghajtás esetén az elektromotor segíti ki a benzinmotort. A Volkswagen TwinDrive rendszerében a benzinmotor egészíti ki az elektromotort.

A VW a benzines és a dízel motorokkal is teszteli TwinDrive rendszerét. A VW célja a zéró emisszió elérése azért, hogy a zsúfolt és bedugult városrészek környezetét megóvják ezen az autók segítségével. Fontos adat, hogy a TwinDrive Golf hatótávolságát 50 km, azaz 31 amerikai mérföld körülire becsülik, ami bőven elég a külvárosi és a rövidebb utak megtételére.

A Potsdam Berlin(belváros) és Berlin(belváros) Potsdam távolságú tesztúton, amely a VW szerint megközelítőleg azonos a naponta ingázók által megtett távolsággal (100 km), a TwinDrive mindösszesen 8kW óra elektromos energiát és 2,5 liter benzint használt fel.

Ezek a Golfok jól vezethetőek lesznek. A VW elmondása alapján a hagyományos és az elektromotor együttes teljesítménye 130 kW, azaz 174 LE lesz. Összehasonlításként, a 2008 - as amerikai Rabbit modell 2,6 - os 5 hengeres motorja 170 LE leadására képes, ami elég erősnek bizonyult. A Golf/Rabbit egy sokoldalú, világszerte elismert autó. Ötajtós autóként számos szituációban megállja a helyét, de különösen alkalmas a mindennapi használatra, az ingázásra.

A TwinDrive Golf egy könnyen kezelhető autó lesz a középkonzolon elhelyezett navigációs rendszer képernyőjén megjelenő funkciók segítségével. A fordulatszám - mérő helyén egy nagy teljesítmény - mérő található, amely az „Off"(Ki) egységtől a 125 kW egységig terjedő skálát mutatja. A üzemanyagszint - jelző mellett helyezték el az akkumulátor töltöttségi szintjét mutató skálát.

Az elektromos és a TwinDrive rendszerek sikerét beárnyékolják a lítium - ion akkumulátoros technológia fejlesztései. A Volkswagen elismeri, hogy az elektromos üzemű közlekedés elérésének előfeltétele a magas kapacitású Li - ion akkumulátorok fejlesztése, a gyors tölthetőség és a hosszú élettartam elérése. A TwinDrive tesztflotta lehetővé teszi a legújabb Li - ion technológia egy nagyszabású tanulmány keretében a mindennapi körülmények között történő vizsgálatát.

A Volkswagen a GAIA és az Evonik/LiTec vállalatokkal együttműködve dolgozik az akkumulátor technológia fejlesztésein. A Golf Li - ion akkumulátora a csomagtér alatt került elhelyezésre. Ez a kialakítás segíti az optimális súlyelosztás biztosítását.

A VW az egyik német energiaszolgáltatóval, az E.ON - nal közösen irányítják a tesztelési folyamat infrastrukturális hátterének kialakítását. A tankolás jelen s TwinDrive esetében annyit jelent, hogy a rendszert egy elektromos csatlakozóhoz csatlakoztatják és onnan töltik fel. A tervek szerint a közterületi és privát parkolóhelyek elektromos töltőállomásokkal lesznek felszerelve.

A tesztelést terv szerint 2012 - re ütemezik. A program teljes költségvetését nem hozták nyilvánosságra, de a VW elmondta, hogy tízmilliós összegeket fordítanak az elektromos hajtású jármű technológiájának fejlesztésére. A német Környezetvédelmi Minisztérium is részt vesz a programban és több millió eurós támogatást biztosít a program számára.

Írta: Nagy Dániel