Új helyszínen a legrangosabb hazai alternatív járműverseny

YouTube RSS

Egy újabb év végéhez közeledünk, ez pedig azt jelenti, hogy ideje készülődni a következő Széchenyi Futamra, hiszen a jövő tavasz közepén rendezendő versenyre a tél folyamán kell jelentkezniük a csapatoknak. Petis László főszervezőt az ötödik verseny körüli változásokról és az eddigi reakciókról faggattuk.

- Milyen főbb újdonságok várhatóak a Széchenyi Futam háza táján 2010-ben?

- A folyamatosan növekvő érdeklődésre való tekintettel az előzetes szakmai hozzászólások alapján átdolgozásra került a verseny műszaki szabályzata mind a kategóriák szempontjából, mind a műszaki elvárások vonatkozásában. 2010-ben előreláthatólag tíz kategóriában nevezhetnek járműveket a csapatok. Az új szabályzat megalkotása egyébként nem csak a rendezvény szempontjából hordoz nagy jelentőséget, hiszen az általunk kiírt kategóriák mentén fognak az egyetemek, tudásközpontok és egyéb fejlesztők járműveket tervezni, építeni; ezáltal pedig közvetett módon hatásunk van Magyarország alternatív járműveire.

- A helyszín biztosan új lesz, hiszen az egyetemi parkoló fokozatosan megszűnik korábbi formájában létezni. Eldőlt-e már, hol láthatjuk jövőre a kreatív versenyt?

-  Sokak számára ismert tény, hogy a győri Széchenyi István Egyetemen 2009. nyarán egy tízmilliárd forintos összköltségvetésű beruházás kezdődött, amelynek munkálatai miatt ideiglenesen kiszorultunk a parkolóból. Tárgyalásokat folytatunk Győr önkormányzatával egy esetleges városi pályáról, ezzel párhuzamosan több frekventált intézményt is megkerestünk, amelyek területe alkalmas lehet a verseny lebonyolítására. Számunkra az a legfontosabb, hogy versenyzőinknek megfelelő minőségű és kellő méretű pályát tudjunk kialakítani. Ugyancsak kiemelt cél, hogy a rendezvényre kilátogató érdeklődők minél nagyobb számban, biztonságos körülmények között tekinthessék meg a jövőbe mutató, kreatív technológiai megoldásokat felvonultató versenyt.

- Milyen tapasztalatokat gyűjtöttek a szervezők az elmúlt négy versenyen, amelyek hasznos segítségül szolgálnak az ötödik futam megrendezéséhez?

- A versenyekkel együtt a szervezőgárda is folyamatosan fejlődött, a csapat összeérett, így most már csak arra fordítjuk az energiát, hogy rendezvényeink minél professzionálisabbak legyenek. Az évről-évre megrendezett futamok volumene folyamatosan növekedett. Ez természetesen kemény munka és rendkívüli odafigyelés eredménye. A számos pozitív visszajelzés mellett az építő kritikákat is igyekeztünk, és továbbra is igyekszünk megfogadni. Az V. Széchenyi Futammal kapcsolatos terveink között szerepel, hogy a nézőközönség számára lehetőséget biztosítunk a járművekkel való közvetlenebb megismerkedésre.

- Milyen visszajelzéseket kaptak eddig a stáb tagjai?

- Örömünkre szolgál, hogy egymástól függetlenül a sajtó munkatársai, a versenyen részt vevő csapatok képviselői és a Debreceni Egyetem egyik dékánhelyettese is hazánk legrangosabb alternatív hajtású járműversenyének nevezték a Széchenyi Futamot. Nagy elismerés számunkra, hogy innovációs rendezvényünk hatására Magyarországon egyre többen foglalkoznak az alternatív hajtásban rejlő lehetőségekkel, s akadnak olyan multinacionális cégek, akik - átvéve ötletünket - a Széchenyi Futamhoz hasonló saját versenyt indítottak a közelmúltban.

- Aki jelentkezni szeretne a futamra, hogyan teheti ezt meg?

- Először is azt tanácsolnám azoknak, akik nevezni kívánnak az V. Széchenyi Futamra, hogy alaposan tanulmányozzák át a műszaki szabályzatot, mivel meglehetősen sok változást tartalmaz a kiírás az eddigi évekhez képest. Jelentkezni honlapunkon keresztül lehet, a kitöltött pályázati adatlap elküldésével.