Narancssárga EPeR

YouTube RSS

Korábbi eredményei alapján az idei Alternatív Hajtású Járművek Versenyén favoritként indul a Széchenyi-egyetem támogatásával épített villanymotoros sportautó. Utánanéztünk, mit újítottak rajta a szerelők.

A sorban az első módosítás alig észrevehető - talán csak a Széchenyi Futam rendszeres látogatóinak tűnik fel, hogy idén elmarad a háziverseny, vagyis az Intermotor-istálló idén csak egy versenygéppel áll rajthoz, a Wirecar otthon maradt.

Hogy ez az EPR (Electron Powered Racer, vagyis elektromos meghajtású versenyautó) nem azonos a tavalyival, azt nem túl talányos neve is elárulja: a korábbi „08" helyett most „09" szerepel a hárombetűs mozaikszó mögött.

Nem kevésbé mellékes újdonság, még mindig a felszínes szemlélő stílusával közelítve a járgányhoz, hogy a korábbi citromsárga karosszériát a színpalettán sötétebb, avagy teltebb árnyalat váltotta fel. Az arculatváltás okáról ifjabb Willisits Vilmost, az autót az egyetemmel koprodukcióban építő Intermotor vezetőjét kérdeztük.

- Közösen hoztuk a döntéseket az autót érintő fejlesztésekkel kapcsolatban, s úgy határoztunk, hogy a Széchenyi István Egyetem arculatához igazítjuk a versenyautó megjelenését is. Mivel ott a narancssárga és kék színek dominálnak, ezt vettük át. Nem véletlenül kék például a biztonsági öv, ahogy a különböző feliratok is ezt a narancs-kék hatást erősítik.

A technikai újdonságokról Nagy Viktor, a Járműipari Regionális Egyetemi Tudásközpont kommunikációs menedzsere így nyilatkozott:

- A legnagyobb újítást a meghajtás koncepciója jelenti, ugyanis kerékagymotorokkal szereltük fel az autót. A korábbi központi motoros, differenciálműves, féltengelyes hajtáshoz képest ez a konstrukció jótékonyan csökkenti a mechanikai elemek működése általi hatásfokvesztést. A mostani verseny fontos próbát jelent számunkra, mert ha beválik az új koncepció, valószínűleg hosszabb távon is ebben az irányban fogunk fejleszteni.

A futamra 50 km/h-s sebességre szelídített járgány ennek duplájára is képes lenne, ám a közúti forgalomig még hosszú az út - most nem is ez a cél, hanem a tesztelés.

A Széchenyi-egyetem saját fejlesztésű járműveként szombaton debütáló EPR09 részletes újításairól tartott péntek délutáni prezentáció videófelvétele itt látható:

(Fotók: Földi D. Attila)