Helyszíni tudósítás a Széchenyi Futamról

YouTube RSS

Éljük át újra a szombati nap fontosabb történéseit! Képek, videók, interjúk, eredmények, háttérinformációk.

17:58
A IV. Széchenyi Futam az eredményhirdetéssel véget ért, a díjak nyerteseinek listáját rövidesen közzétesszük. Köszönjük a figyelmet!

17:02
A díjátadás előtt Szaniszló Csabát, a zsűri elnökét kértük, hogy röviden értékelje a rendezvényt:

- Személy szerint jól éreztem magam, s úgy gondolom, szakmai szempontból is sikeresen zárul a IV. Széchenyi Futam. A résztvevők többsége alaposan felkészült, a szervezés is profi volt. Érezhető a továbblépés az előző évekhez képest, bár úgy tűnik, a program kezdi elérni azt a lehető legmagasabb színvonalat, ahonnan már nehéz lesz magsabb szintre lépni - nem is nagyon lehet ennél jobban csinálni. Dícséret illeti a házigazdákat és a csapatokat egyaránt.

16:46
Már csak az eredményhirdetés maradt hátra. A három hosszútávú futam győztesével készült rövid helyszíni interjú videófelvétele hamarosan elérhető lesz honlapunkon.

16:30
Leintették a futamot, itt a végeredmény:
1. ifj. Willisits Vilmos (EPR09): 55 kör
2. Debreceni Dániel (Reva): 52 kör
3. Szirmay Zoltán (Elektro Tipo): 51 kör
4. Kozma Éva (E-Porsche): 43 kör
5. (E-Trabant, váltott vezetéssel): 42 kör

16:06
Még bő 20 perc van hátra az utolsó versenyszámból, időközben a kupagravírozók is elkezdték az előkészületeket a győzelmi serlegek feliratozásához.

16:00
Amint az várható volt, az EPR09 áll az élen, eddig 29 kört teljesített, a második helyezett Reva 2 körrel van lemaradva. Az elektromos Trabant és Porsche 21. körében jár. Úgy tűnik, utóbbiak között egyfajta háziverseny kezd kialakulni.

15:30
Némi technikai egyeztetés miatt várakozniuk kellett a harmadik hosszú távú futam indulóinak, de végül elrajtolhattak a versenyzők. Öt járgány küzd egymással és az idővel. Első látásra talán nem is gondolánk, hogy alternatív hajtású járművekről van szó, hiszen három tipikus karosszériát is láthatunk a Fiat Tipo, a Trabant és a Porsche révén. Azonban a motorháztető alatt egészen más szív dobog, amelyről a szemlélődők már azáltal is megbizonyosodhatnak, hogy a versenygépek szinte hangtalanul suhannak a pályán.

15:08
Íme a második hosszú távú futam végeredménye:
1. Hamvai Gábor (Pannon Rider I): 33 kör
2. Baki Zsolt (Pápamobil Mini): 32 kör
3. Dr. Joó Antal (Antibringa): 30 kör
4. Szabó Tamás (Hy-Go): 19 kör
5. Szűcs László (Tücsök): 13 kör
6-8. Csíky Gergő (CarMan Team), Seres Szabolcs (Hupercar II), Mészáros Attila (Pneumococcus): 10 kör
9. Vogel Miklós (Nitromobil): 2 kör

15:01
Néhány perc múlva véget ér a második hosszú távú futam, jelenleg öt jámű van talpon, illetve 3-4 keréken. Nagy befutó várható, a 22-es Pannon Rider és a 25-ös Pápamobil Mini azonos körszámmal áll az élen. De csak egy lehet a győztes! A háttérben már készülődnek a "nagyok", a szériautó-átalakítások teszik fel a koronát az alternatív hajtású járművek idei versenyére.

14:46
A 3-as rajtszámú Hy-Go is feladta, 19 kört teljesített.

14:38
A csapattagok sűrűjében bukkantunk rá Szilasi Péter Tamásra, a Széchenyi István Egyetem stratégiai és fejlesztési igazgatójára, aki megtévesztő ruházata ellenére civilben, szurkolóként érkezett a versenyre, családtagjai kíséretében. Megkérdeztük, szerinte mennyiben változott a verseny összképe a korábbi futamokhoz képest.

- Örömmel látom, hogy az eredetileg viszonylag amatőr szervezőgárdából egyre komolyabb csapat alakult ki az évek folyamán. Szemmel látható a fejlődés, a színvonalas háttérmunka eredménye lépten-nyomon kézzelfogható. A másik aspesktusa ugyanennek a fejlődésnek az indulókra vonatkozik, akik létszámban és a járművek minőségében egyaránt gazdagodtak tavalyhoz képest. Amíg az első futamon szinte csak átalakított kerékpárokkal találkozhattunk, a kategória megmaradt ugyan, de számos új járműtípus jelent meg, sőt, már kész autók és motorok képviselői is fontosnak tartották a részvételt, ami ugyancsak a rendezvény növekvő presztízsét jelzi.

14:33
Míg a motorosoknál minden induló célba ért, a második menetből máris kiállni kényszerültek néhányan. A Hupercar II (7-es rajtszámmal) az élről esett ki a 10. körben, a kéménnyel ellátott Nitromobil (9-es) már az első körökben feladta. Most a boxutcában árasztja jellegzetes, szalonnasütést idéző illatát...

14:08
Elrajtolt a kísérleti járgányok hosszú távú, egy órás versenye.

14:03
Befejeződött a motorosok versengése. Bár az elején meggyőző fölényt harcolt ki magának a 28-as rajtszámú Takács András, végül csak a második legjobb eredményt sikerült elérnie.

A motorok hosszú távú, egy órás versenyének végeredménye:
1. Czotter Balázs (Biomotor): 50 kör
2. Takács András (Quantya): 41 kör
3. Varsányi Martina (Espa): 36 kör

13:15
Amíg a motorok sorra növelik a megtett körök számát, a kommentátor mikrofonja előtt mindhárom csapat képviselője lehetőséget kap a bemutatkozásra. Mi sem tétlenkedünk - az alábbi táblázatban összefoglaltuk a délelőtti időeredményeket.

13:01
Elindultak a motorosok. Nem csupán a sebesség a lényeg, hanem a tartósság. A "lassan járj, tovább érsz" aranymondás itt tényleg aranyat érhet.

12:58
Pár perc múlva indul az első hosszútávú futam. A motorosok kezdik az egy órás körözést.

12:32
A médiatesztelésből szerkesztőségünk is kivette a részét: a 29-es rajtszámú Reva nevű villanyverdát vittük el sétálni. Bár készültségi fokával - hamarosan idehaza is közlekedhet közúti forgalomban - kilóg a házilag fejlesztett járművek sorából, viszont pont ezért támadt kedvünk megismerkedni vele. Nekünk tetszett, részletes ismertetést itt most nem teszünk közzé - a forgalmazók tájékoztatása szerint hamarosan széles körben ismertté fog válni a kisautó. A sajtó munkatársai körében népszerű volt még az elektromos Trabant és az E-Porsche is.

11:38
A Honda Insight hivatalos bemutatója utáni pihenőidőben az érdeklődők "nem hivatalosan" közelebbről is megszemlélik a járművet. Nemsokára a média munkatársai élhetnek a nagy lehetőséggel, és személyesen kipróbálhatják a nem éppen hétköznapi, de annál innovatívabb közlekedési eszközöket. Az időjárás továbbra is kellemes, megjelentek a babakocsis családok, egyesek piknikezésbe fogtak, a regisztrációs pultnál tüsténkedő hölgyeknél is előkerült a napszemüveg. A főszervezőt pedig megtalálták a sajtósok.

11:23
A repülőrajtos futam időeredményeinek utolsó csoportja: 
22-es: 1.34.10
25-ös: 1.51.45
26-os: 1.23.84
27-es: 1.08.80
28-as: 1.09.02
29-es: 1.03.32
9-es: 1.11.51

11:02
Véget ért a repülőrajtos futam, az elmaradt köridőket hamarosan közzétesszük. Közben kezdetét vette a Honda Insight bemutató, amelynek az a különlegessége, hogy hazánkban nagy nyilvánosság előtt most először prezentálják a hibrid autó tulajdonságait. A háttérben a zsűri egyeztetésbe kezdett, a délutáni futamok részleteit véglegesítik.

10:35
Újabb repülőrajtos köridők:
4-es: 1.55.83
6-os: 1.23.84
7-es: 1.27.16
8-as: 1.32.24
10-es: 1.32.49
13-as: 1.04.96
18-as: 1.19.67
20-as: 1.52.96

 

10:09
Elindult a második, repülőrajtos futam. Az 1-es rajtszámú Ifj. Willisits Vilmos máris új pályacsúcsot állított be: 0.56.31. A 3-as rajtszámú Szabó Tamás ideje 1.44.57.

10:01
A 8-as rajtszámú Pneumococcus csapata a sor végére kérte magát, mint kiderült, nem véletlenül, hiszen a járgány majdnem megállt a kör megtétele közben. Itt bizony még akad igazítanivaló! Mészáros Attila időeredménye: 2.08.05

9:55
Újabb idők:
25-ös Baky Zsolt (Pápamobil Mini): 1.58.10
26-os Varsányi Martina (Espa): 1.29.54
27-es Czotter Balázs (Biorobogó): 1.11.78
28-as Takács Attila (Quantya): 0.57.38 (új pályacsúcs!)
29-es Debreceni Dániel (Reva): 1.06.53

9:53
Még néhány induló van hátra, hamarosan következik a repülőrajtos ügyességi próba. A szeles napindítást követően a napsütés is rendben megérkezett, egyre több látogató érkezik a pálya széléhez. A csapatok egy része még mindig finomítgat a beállításokon, nincs pihenés a futamok között.

9:44
14-es Kozma Éva (E-Porsche): 1.31.89
18-as Szilvási Péter (Elektromos Trabant): 1.24.00

Következik a hobbi kategória. Az első idők:
20-as, Dr. Joó Antal (Antiringa): 1.56. 72
22-es Hangay Gábor (PannonRider I): 1.35.75

9:28
Újabb időeredmények:
6-os Csiky Gergő (Carman T): 1.42.62
7-es Seres Szabolcs (Hupercar II): 1.23.69
9-es Fogel Miklós (Nitromobil): 1.19.10
10-es rajtszámmal Szűcs László (Tücsök): 2.14.99
13-as Szirmay Zoltán (Electro Tipo): 1.08.26

9:10
A 3-as rajtszámú versenyző, Szabó Tamás (Hy-Go) eredménye 1.52.21, a 4-es rajtszámú Gyömbér István (SZEnergy) ideje 2.36.05.

9:04
Az 1-es rajtszámú versenygép 1 perc 11 századmásodperc (1.00.11) alatt futotta be a pályát. Felrakta a mércét...

8:52
Földy Attila szakkomentátor az első versenyszámhoz, az állórajtos ügyességi versenyhez szólította az indulókat. A versenyzők rajtszám szerint követik egymást, a sort ifj. Willisits Vilmos nyitja az EPR09-es autóval.

8:35
A pályabíró eligazítást tart a csapatok tagjainak. Ismertetik a pályahasználat szabályait és a biztonsági előírásokat.

8:29
Dr. Kardos Károly, a Széchenyi István Egyetem rektorhelyettese, Dr. Ottófi Rudolf és Simon Róbert Balázs győri alpolgármesterek közösen nyitották meg a IV. Sz&eacu e;chenyi Futamot. Rövid gondolataikban méltatták a csapatok szűnni nem akaró lelkesedését, amellyel a jövőt építik. Mind a város, mind az egyetem örömmel fogadja és támogatja a rendezvényt. A megnyitót követően a két alpolgármester immár hagyományosnak mondható pályabejárást tartott egy golfautóval.

8:05
Nagy a készülődés, a csapatok még mindig találnak finomítanivalót a járműveken. Időközben megérkeztek a városi és egyetemi vezetők, hamarosan kezdődik a megnyitó.