KERS 4.0

YouTube RSS

Hát nem egy hét, hanem kettő, három is lett belőle! Nézzétek el nekem, hiszen a bajnoki rajt lekötötte minden figyelmem. Felbolydult méhkasra hasonlít most az egész F1 világ. Persze, hiszen senki a nagyok közül nem hozza az általunk, és az általuk elvárt eredményeket.

 

A KERS-re visszakanyarodva lássuk ki kivel „házasodott"!

 

Ferrari - nekik elektronikus KERS -sük van, fejlesztő a Zytek, de ez még kérdéses, nem nyert megerősítést

McLaren - ők is elektromos KERS -sel jönnek, saját fejlesztés, vagy annyira titkos cég, hogy tyűha

Renault - ők azok, akikről nem sikerült semmit sem összeszednem

Force India - elektromos és Zytek fejlesztés

Torro Rosso - elektromos KERS és hát ha lehetne tippelni akkor a Magneti Marelli jól jöhet még

Red Bull - elektromos és hát az osztrákok akár még a Boschoz is hűségesek lehetnek, és ez is csak egy tipp, ne vegye senki s kézpénznek

Williams - ők a másik lendkerekes csapat, és hát ők maguk "bütykölik" a KERS -üket, és volt is egy kis biztonságtechnikai problémájuk

Toyota - az rendszerük is elektromos, és természetesen saját a fejlesztés

BMW Sauber - elektromos és még titkos a fejlesztő

Itt ebben a pár sorban meg is említettem gyorsan négy fejlesztőt, akik külsősök. A BOSCH, a MAGNETI MARELLI, a ZYTEK és a FLYBIRD SYSTEMS.

Nézzük meg még egyszer kik is foglalkoznak a KERS fejlesztésekkel komolyabban ?!

Adott  a BOSCH, van a Magneti Marelli, ott van a Zytek, és legvégül de nem utolsó sorban a  Flybird.

Ezek a nem ázsiai fejlesztők, ezen kívül ott a Honda, a Toyota, akik több mint tíz éves tapasztalattal rendelkeznek a hybridekkel.

De ez nem jelent jelen pillanatban semmit, hiszen mindenkinek vannak gondjai a kinetikus energia tárolásával és felhasználásával kapcsolatos fejlesztésekkel.

A Bosch egy magyarországi konferencián mutatta be a fejlesztéseit. A Magneti szintén jelen volt ezen a bemutatón. A többieket nem nagyon láttuk. A Zytek angliai telephellyel rendelkezik, de Amerikában van a telephelyük, a Flybird Systems pedig egy Northamtonshire- i cég Angliából. Hát természetesen a szigetország az egyik legtöbbször emlegetett helyszín, hiszen majd az összes csapat ott tesztel, ott van telephelye.

Visszakanyarodva a BOSCH rendszeréhez!

A BOSCH-nak a KERS-e egy gyakorlatilag 15 centis henger, amely egy fém házzal rendelkezik, ebben van a „lendkerekes cucc". A mechanikus rész 160.000 ezres fordulattal képes pörögni percenként. Ha a pilóta fékez, akkor a fékpedál csúcsállásától a padlófékig számított első 30% lépteti működésbe a rendszert, ez felpörgeti a lendkereket, 160.000 fordulat/perc-re, majd a lendkerékbe tárolt energiából varázslatos delejt gerjeszt, amit a futamon is használt szuperkapacitás-szerű aksikba tárolnak, onnan kerül az áram az elektromotorokba, 2009-be ezek teljesítménye max. 60 kw, max. teljesítménye 400 kj, és ez elkezdi meghajtani a kereket.

Nos röviden így néz ki a KERS körül a Forma 1. De hát nem is várhatnánk mást, hiszen itt a szuper titkos dolgok ligájában minden szuper titkos, és csak balga tippelgetésre ad lehetőséget.

A szezonnyitó rajt után egy biztos, a BMW biztos használ KERS-t, de még ők sem biztosak a dolgukban. Nem biztos, hogy a megfelelő eredményt tudja-e a KERS, és hát sok munka van még vele. A tesztek pozitív eredményeket hoznak, de azért  a kétkedés még a csapatokban van! Jót tenne egy világbajnoki cím a KERS-nek. Akkor minden kétség megszűnne !

Hát hajrá srácok!

Írta: Joó Ede Levente