Hangtalan száguldás, II. rész: Mercedes SLS AMG eDrive

YouTube RSS

Amint arról beszámoltunk, a Daimler hidrogén+elektromos meghajtású járművel jelentkezett a közelmúltban. Az Audival környezetbarátsági háziversenyt vívó rivális autógyár 2013-ban dobja piacra teljesen elektromos sportautóját.

Szűk 4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, 525 lóerős motor hajtja – teljesen elfogadható részletek egy vagány sportautó esetében. Csupán egy a „bökkenő”: ezen a verdán nem találunk kipufogót, merthogy nincs mit szélnek eresztenie. A Mercedes benzinnel hajtott SLS AMG modelljének alapjaira épül az elektromos változat, ám itt négy, a kerekeknél elhelyezett villanymotor repíti az autót és utasait a föld közelében. Igaz, a száguldás 200 km/h-nál véget ér, s egy töltéssel mindössze kb. 180 km tehető meg, de talán többen is úgy gondolják, a jármű nyújtotta élmény még e kompromisszumokkal is több mint kívánatos.

Környezetet védeni ugyanis sokféleképpen lehet, s aki rajong a luxuskategóriás sportautókért, még nem biztos, hogy fittyet hány a természeti értékekre. Erre nem csupán a Mercedes újítása mutat rá, hiszen az Audi is egészen hasonló koncepcióautóval jelentkezett a közelmúltban: az R8 alapjaira építkező „e-tron” már 2012-ben megjelenhet az utakon.

A két autó technológiai jellemzői terén szembeötlő a hasonlóság, mint ahogy szintén beszédesek a különbségek. Ott is, itt is négy villanymotor dolgozik a kerekeknél, mindkét esetben lítium-ionos akkumulátor tárolja és szolgáltatja a delejt, amelynek fő – és igencsak súlyos – egysége az ülések mögött helyezkedik el, a karosszériaelemekhez pedig többségében alumíniumot használnak.



A legjelentősebb eltérés (a néven, a kinézeten és az áron túl) a menetteljesítmény terén mutatkozik: a Mercedes motorja sokkalta erősebb, az Audi érthetően kevésbé jól gyorsul, viszont utóbbival jelentősen nagyobb távolságot tud megtenni a motorzajt nélkülözni kénytelen tulajdonos. Hogy kinek melyik tulajdonság megnyerőbb, ízlés dolga.

A kategória elvárásai alapján a Mercedes tűnik izgalmasabbnak, hiszen ha már sportautó, legyen minél izmosabb, ám a környezettudatossághoz a gazdaságosság is hozzá tartozik. Ha kevesebbszer kell tölteni, kevesebb töltőállomás kell, s más előnyöket is sorolhatnánk, így a zöld pontot szívesebben adnánk az Audinak.

Egy biztos: komfortérzet tekintetében egyik jármű utasainak sem lesz hiányérzetük.