V. Széchenyi Futam - Közvetítés a versenyről

YouTube RSS

Helyszíni közvetítés Győrből, az Audi Hungaria Motor Kft. parkolójából. Kövesse online az eseményeket, vagy jöjjön el személyesen, családostól! Ingyenes buszjáratok indulnak a Városháza mellől.

18.07
Akadt itt egy utolsó utáni "futam" is: két kislány levezető köre zárta az V. Széchenyi Futam versenynapját, már valóban csak az eredményhirdetés maradt hátra a mai programból.

18.01
Itt a második Elektro GO-KART futam végeredménye:

1. Kántor Sándor (58) - 14 kör
2. Turóczi Attila (60) - 4.462 időhátrány
3. Nagy Viktor (59) - 27.428 időhátrány
4. Mészáros Attila (57) - 12 kör

17.57
No, a végére maradt az igazi pörgés. Az egyik járgány 65 km/h körüli sebességgelhaladt át a célegyenesen. Előzések, száguldás, izgalom. A kemény csata már csak pár percig tart...

17.46
Befejeződött a Szériaautók futama. Debreceni Dániel és a süvegszerű REVAi győzelme egy pillanatig sem volt kétséges a látottak alapján. A második Elektro GO-KART futam, amely egyben a nap utolsó és igen látványos versenyprogramja, időközben megkezdődött.

17.27
A Szériaautók versenye zajlik, majd egy 10 perces újabb Elektro GO-KART futam után az eredményhirdetés következik.

17.01
Újabb különleges befutót láthattunk: addig fogyatkoztak a résztvevők az eredetileg 120 percesre tervezett futamon, míg egyedül Willisits Attila maradt versenyben, a már többször emlegetett Leila 9 "zöld csodával", így a pályabíró és a zsűri a leintés mellett döntött. A végeredmény:

Versenyautó
1. Nagy Viktor (1) - 61 kör

Prototípus (ultra könnyű)
1. Willisits Attila (3) - 46 kör

Prototípus (középsúly)
1. Kriston Ákos (4) - 42 kör
2. Goran Stipanovic (6) - 33 kör

16.30
Kitartóan fogyasztják az elektronokat és a kilométereket a leghosszabb távú, pilótától és járműtől egyaránt nagyfokú állóképességet kívánó futam résztvevői. A horvát versenyző egy pillanatra komor szemöldök-összevonásra késztette a nézőket, miután karlengetéssel jelezte, valami gondja akadt, ki kell állnia. Így is történt, bement a boxba, ám azóta viszatért a versenypályára, így továbbra is nyílt a küzdelem. Időközben a Széchenyi István Egyetem rektora visszalátogatott a rendezvényre. Az érdeklődők a pálya mellett néhány elektromos meghajtású hajót is megcsodálhattak egészen közelről.

 

 

16.05
A leghosszabb, 120 perces futam résztvevői, a Versenyautó és Prototípus kategória tagjai száguldoznak hangtalanul a pályán. Előtte a Hobbi kategória járművei mérkőztek egymással, az alábbi végeredménnyel:

1. Ifj. Dreiszler György (40) - 14 kör
2. Lévai Krisztián (38) - 11 kör
3. Dr. Joó Antal (41) - 10 kör
4. Balázs Roland (37) - 7 kör

15.28
Akkor lássuk az izgalmas Szériaautó-átalakítás futam eredményeit (közben elrajtoltak a Hobbi kategória versenyzői)!

1. Szirmay Zoltán (23): 44 kör
2. Gál János (24): 1.806 másodperc hátrány
3. Fogarasi Attila (22): 43 kör
4. Balogh Gábor János (26): 41 kör
5. Lapu Tamás (31): 41 kör
6. Fábián Sándor (25): 30 kör

Kiesett:
Turóczi Attila (30), Buczkó Attila (28), Szalai Szabolcs (29)

15.17
Amint azt sejtettük, rendkívül izgalmas befutóval ért véget az Átalakított szériaautók futama, ahol még az utolsó körben is változott a helyzet az élen. Az csak egy dolog, hogy pár méter választotta el az első két helyezettet a leintéskor, az viszont igazi kuriózum, hogy az nyert, aki másodiknak ért célba. Éspedig azért, mert rajtkor hátrébb indult, s a rajt és cél között megtett idő a mérvadó. Tehát, bármilyen fura is, a videón látható Elektro Tipo lett a második, a kis kék csoda (Blue Energy) pedig az első. Persze mindkét autó egy csapathoz tartozik, így senkinek nem görbülhet a szája, mi pedig igazán élvezetes véghajrát láthattunk.


15.08
Pár perc múlva véget ér a Átalakított szériaautók futama, amelyben az első két hely eldőlni látszik. De ki nyer ma?

14.37
Beérkeztek a Motorkerékpárok, ezt követően elindult a szériaautók hosszú távú futama. Íme a motoros eredmények:

1. Müller Attila (45) - 31 kör
2. Takács András (49) - 30 kör
3. Czotter Balázs (46) - 28 kör
4. Enyedi Antal (50) - 27 kör
5. Rácz András (48) - 26 kör
6. Balázs Roland (34) - 20 kör
7. Lévai Krisztián (44) - 19 kör

Nincs mért eredmény:
Herhof Attila (33)

14.29
A futamok egymást követik, most egy csokorba foglalva kölünk újabb eredményeket.

Napenergia
1. Hangay Gábor (18) - 40 kör
2. Khaut Péter (20) - 23 kör
Kiesett: Nagy Attila (21)

Tanulmányautó (középsúly)
1. Oszuska Gábor (16) - 54 kör
2. Seres Szabolcs (17) - 38 kör

Tanulmányautó (ultra könnyű)
1. Kiss Dániel (7) - 26 kör
2. Szűcs László (12) - 24 kör
3. Szabó András (9) - 18 kör

Nincs mért eredmény:
Szabó Attila (8), Varga Balázs (10), Gombkötő Miklós (13)

13.35
Közeleg a versenyszám leintése. Párhuzamos programként két Audi Cabrio várja a beülni vágyókat, illetve egy táncos előadás is szórakoztatja a sörsátorban megpihenőket.



13.29
Bő tíz perc van még hátra a tanulmányautók és napelemesek hosszú távú futamából. Időközben megtudtuk, az "air" kifejezés együtt jár egy sajátos "kerékcserével", ami itt a légtartályok cseréjét jelenti. Meg is örökítettük, amint két pneumatikus járgány igyekszik hamarabb abszolválni a pit-stop tartózkodást a másiknál.

 

Időközben átmentünk paparazzo-ba, miután észrevettünk egy ismerős hangú személyt, akinek neve hosszú éveken át összeforrt a hazai Formula-1 közvetítésekkel.

12.53
Némelyek suhannak, mások kattognak - elég vegyes képet mutat a mezőny. Tovább fogyatkoznak a küzdők, a 7-es (Lezs-Air) és a 9-es (SZE AIR SOFT) rajtszámú jármű is kijött a boxba. Úgy tűnik, nem jó ómen az "air" szócska szerepeltetése a névben (hárman már "boxoltak", egyedül SZE-Air-Kó van versenyben). Prüntyőke (12-es) közben másodszor jár a boxban. Alább közöljük a pályarajzot:

12.41
Elrajtolt a második versenyfutam, amelyet még az indulás előtt feladott a 8-as számú Air Force nevű járgány. Szűcs László pedig a rajtot követően (12, Prüntyőke) bejött a boxutcába.

12.25
Napenergiával hajtott járművek és tanulmányautók sorakoznak a második versenyprogram rajtjánál.

12.21
Leintették az első futamot a hat közül. Az Elektro GO-KART kategória végeredménye:
1. Turóczi Attila (60) - 13 kör
2. Kántor Sándor (58) - 13 kör, 13.224 hátrány
3. Nagy Viktor (59) - 12 kör

12.19
Megvan az első kieső: Mészáros Attila a 7. körben feladta a versenyt, visszatért a boxutcába. "Lesznek még itt meglepetések, nem lefutott a meccs" - mondja a szakkommentátor.

12.10
Némi késéssel elrajtolt az első versenyfutam: az Elektro GO-KART kategória járművei kezdtek érces zömmügésbe.

11.57
Szériamotor
időeredmények
45 - Müller Attila (BioR110S, Biorobogó): 1:01.729
49 - Takács Antal (Guewer, ÖKO-MOTO): 1:04.906
46 - Czotter Balázs (BioRCity, Biorobogó): 1:06.253
48 - Rácz András (Vectrix, ÖKO-MOTO): 1:11.252
50 - Enyedi Antal (Velox 1500 EX, ÖKO-MOTO): 1:13.205
43 - Lévai Krisztián (Gasboards City, GASBoards): 1:20.440
44 - Balázs Roland (Csepel Elektromos kerékpár, GASBoards): 1:27.476

Szériaautó
52 - Debreceni Dániel (REVA, Villanyverda): 55.840
54 - Angyal Gábor (Porter Van Electric, Piaggio): 1:08.237

11.31
A médiapróba kezdete csúszik egy kicsit, így  körülnézünk most a pálya környékén. Szemmel láthatóan sokan kívéncsiak a futamra, erről persze a szép idő is tehet. Látogatható az Audi Hungaria Motor Kft. és a Széchenyi István Egyetem standja is.

11.04
Jönnek a további időeredmények, bár igen csábítólag hat jelen sorok írójára a médiapróba kezdete. Ha jól alakulnak a dolgok, rövidesen videóbeszámolót közlünk a pályaközepéről.

Tanulmányautó (középsúlyú)
16 - Oszoska Gábor (Wirecar 10, Intermotor Team SE): 1:05.147
17 - Seres Szabolcs (Hupercar): 1:06.728

A Prototípus (ultra könnyű) kategóriában Willisits Attila egyedül indult a lányáról elnevezett Leila Innovation Proto járművel (ez az a bizonyos zöld csoda), s ennek megfelelően övé a legjobb időeredmény: 1:30.268.

Ugyanez a helyzet Nagy Viktorral, aki a Versenyautó kategóriában egyedül indul, viszont ő egy másik csoportban (Elektro GO-KART) is rajthoz áll. Versenyautós időrredménye: 49.296

Prototípus (középsúly)
6 - Goran Stipanovic (H-Grizzly, FESB Croatia): 1:21.842
4 - Kriston Ákos (Hy-Go 2.0): 1:44.121

Szériaautó-átalakítás
24 - Gál János (Elektro Tipo, E-life): 55.782
22 - Fogarasi Attila (ELMA, TZ-ELMA Kft.): 57.699
23 - Szirmay Zoltán (Blue Energy, E-life): 57.950
31 - Lapu Tamás (E Porsche, Permanent): 1:01.640
26 - Balogh Gábor János (Villany Cuore, Mátrai Zöldek): 1:01.918
30 - Turóczy Attila (Mini EV, Intermotor Team SE): 1:02.265
28 - Buczkó Attila (Kisteher EV, Intermotor Team SE): 1:08.764
25 - Fábián Sándor (Tribrid Trabant, Tribrid Team): 1:11.087
29 - Szalai Szabolcs (Trabant, Intermotor Team SE): 1:14.942

10.20
Időeredményeket közlünk. Az Elektro GO-KART kategóriában valamennyi jármű az Intermotor Team SE színeiben versenyez, így kvázi háziverseny fog kerekedni délután. Nagy Viktor önhibáján kívül nem ért el mérhető időeredményt, így délután ő is rajthoz állhat.

57 - Mészáros Attila János: 43.931
60 - Turóczi Attila: 46.313
58 - Kántor Sándor: 1:24.260
59 - Nagy Viktor: -

Hobbi kategóriában két értékelhető eredmény született, miután a GASBoards csapat tagjai nem jelentek meg a rajtnál.

40 - ifj. Dreisziger György (Saiger ER-02, SAIGER Manufaktúra): 1:08.422  
41 - Dr. Joó Antal (Antibringa V): 1:34.546

Napenergia
18 - Hangay Gábor (PANNON Rider II., PANNON Solar): 1:25.405
21 - Nagy Attila (SZEnergy Car, Szenergy Team): 2:04.294
20 - Khaut Péter (SZEsocar, SZEnergyTeam): 2:27.572
19 - Zámbó Zoltán (SZEvolution, SZEnergy Team): -

Tanulmányautó (ultra könnyű)
12 - Szűcs László (Prüntyőke, Szélhámosok): 1:19.968
7 - Kiss Dániel (Dorothy, Lezs-Air): 1:22.317
10 - Varga Balázs (Gyalogkakukk 3.0): 1:37.051
9 - Szabó András (Pneumobil 001, SZE AIR SOFT): 2:44.925
8 - Szabó Attila (Waterdrop, Air Force): -
13 - Gombkötő Miklós (Gömbvillám, Sze-Air-Kó): -

9.36
A gokartokat követően a motorkerékpár és hobbi kategóra képviselői is kvalifikálták magukat a délutáni futamokra - kivéve, aki nem. Jelenleg a napenergiával meghajtott járművek időmérője zajlik. Hamarosan közöljük az eddigi eredményeket.

9.03
Megkezdődött a szabadedzés, amelynek során kategóriánként futják köreiket a járművek. Elsőként az elektro-gokartok mentek ki a pályára.

8.48
A megnyitót követően a pályabíró ismereti a versenyszabályokat.

8.23
Simon Róbert alpolgármester köszöntötte a megjelenteket, majd megnyitotta az V. Széchenyi Futamot. Beszédében kiemelte a város, az Audi és az egyetem különlegesen jó kapcsolatát, valamint azt, hogy Győr számára mind a járműipar támogatása, mind a turizmus élénkítése fontos szempont. A mai rendezvény e területek szempontjából egyaránt jelentős alkalom. A beszéd után a több éve megkezdett hagyományt követve pályabejárásra indult az alpolgámester, a golfautóban a Széchenyi István Egyetem rektora foglalt mellette helyet.

 

8.05
Megérkezett dr. Szekeres Tamás, a Széchenyi István Egyetem rektora és helyettese, dr. Kardos Károly. Győr városát Simon Róbert Balázs alpolgármester képviseli. A megnyitó előtt körülnéztek a boxutcában, ezt rögzítette videónk:

 


7.41
Melegszik az idő, máris süt a nap, melegítenek a csapatok (hajnal 5 óta tesztelik a pályát). A boxutca már nagyon él, a pálya még nem tudja, mi vár rá. De mi már sejtjük. Hamarosan kezdődik a megnyitó. Életképek a helyszínről.