Georgikum Futam másodszor

YouTube RSS

Amikor a Széchenyi Futam kapcsán felmerül 2009-ben a keszthelyi egyetem és város részéről az igény, hogy ők is szervezzenek egy alternatív hajtású járművek versenyét, akkor nem tudtuk mi fog ebből kisülni."

Miután a helyi környezetvédelmi egyesület teljes vállszélességgel mellénk állt idén immáron másodszorra vonult fel Keszthely utcáin a nem fosszilis üzemanyaggal működő járművek sora.

 

 

A vasárnap Keszthely Város Napja alkalmából rendezett mini-futamon hat alternatív jármű vett részt. A reggeli városi felvonulás során a tavalyi győztes WIRECAR, a korábbi harmadik helyezett HUPERCAR és az újdonságként csatlakozott pneumatikus jármű Pneumobil001 néven.

A verseny - kis késéssel - 11 órakor indult, ám az ezt megelőző percek komoly izgalamakat jelentettek több csapatnak is. Az Intermotor/Willisits Team elektro gokartján az első kerekeket kell septében lecserélni, amit emelő híján egy csapattag ereje tolt a magasba. A keszthelyi Georgikum Kar ugyancsak villamos gokartja szerencsére éppen időben elkészült, egy éjszakai fék rekonstrukció kapcsán. A SZE-air-soft csapat levegő hajtású négykerekűjén pedig a vezérlő rendszer egy vezetéke miatt percekre megállt a hajtás. Szerencsére mindenkinek sikerült időben megoldani műszaki problémáját és lefutották az időmérő köröket a versenyzők.

A 20 perces verseny és rajtsorrend ezek után, az időeredményekre alapozva állt össze. Első helyről az Elektro-GO-KART, majd a WIRECAR indult. Őket követte, őket követte a HUPERCAR, a Georgikon Car, a Gömbvillám, végül a SZEsocar. A startnál a go-kart az első helyről elhúzott és komoly előnyre tett szert néhány kör alatt. Csak a Wirecar tudta tartani a lépést a mérges kis géppel, de egyenesekben így is gyorsabb volt a go-kart. Nagyon jó végsebességet és időt futott a helyi csapat go-kartja is, de akumulátorai gyorsan merültek, amitől lassulni kezdett. A HUPERCAR a tavalyi teljesítményét hozta és folyamatosan tudta tartani a 30 km/h körüli sebességét egyenesekben. A Gömbvillám, egyetlen pneumatikus járgányként 6 körig bírta a futamot, ami tisztességes teljesítménynek számít.

Kizárólag napenergiával hajtott járműként a 2008-as Shell Ecomarathon győztes SZEsocar lassan, de biztosan róta köröket, néhány perc erejéig azonban kiállni kényszerült, hogy töltse akkumulátorait - majd visszaállt és simán futott be a célba. A küzdelem a első két helyezett között végig kiélezett volt, ám a WIRECAR rosszabb kanyarsebességével nem volt képes a go-kart megelőzésére. Végül rajt-cél győzelem született és a kis go-kart elsőként suhant át a kockás zászló alatt.

A díjakat Forstner Anna a Keszthelyi Környezetvédő egyesület elnöke és Dr. Kocsis László a Pannon Egyetem Georkon karjának dékánhelyetesse adta át.

Gratulálunk a versenyzőknek!

II. Georgikon Futam Eredménye:

Rajtszám

Jármű

Csapat

Megtett kör

Legnagyobb sebesség

2

Elektro Go-Kart

Intermotor/Willisits Team

41

54

3

WIRECAR

Intermotor/Willisits Team

41

48

5

HUPERCAR

Szenergy Team

36

35

1

Georgikon Car

Georikon Team

33

36

4

SZEsocar

Szenergy Team

14

12

6

Gömbvillám

SZE-air-soft csapat

6

26