Hogyan készül a Nissan LEAF nulla emissziós jármű? (videóval)

YouTube RSS

A Nissan Motor Co., Ltd. Oppamában működő gyárában megkezdte a teljesen új, 100%-ban elektromos hajtású, zéró-emissziós Nissan LEAF gyártását,

amelynek értékesítése Japánban és az Egyesült Államokban decemberben, míg egyes európai piacokon 2011. elején kezdődik. A gyár novemberben kezdte meg az Egyesült Államokba irányuló exportszállításokat, melyeket decemberben követek az Európába indulóak.

"Jelentős mérföldkő ez nem csak a Nissan és a Renault-Nissan Szövetség, hanem az egész autóipar számára" - mondta Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója a gyártósor beindításakor rendezett ünnepségen.

Nissan LEAF

"A vevők pontosan tudják, mit szeretnének. Fenntartható és anyagilag elérhető mobilitásra vágynak...és a Szövetség élen jár az ennek teljesítéséhez vezető úton azon autóival, amelyek pontosan a vásárlók által igényelt megbízhatóságot, izgalmat és teljesítményt nyújtják. A kiváló minőségű, innovatív LEAF világszerte radikálisan át fogja alakítani a vásárlóknak az autógyártókkal szembeni elvárásait."

Nissan LEAF motor

A Nissan LEAF-et az oppamai üzemben gyártják, olyan népszerű benzinhajtású modellek mellett, mint a Nissan Juke és a Nissan Cube. Az összeszerelő sor egy részét átalakították, hogy a gyártásnak abban a fázisában, amikor hagyományosan az üzemanyagtartály kerül az autóba, beszerelhessék az akkumulátor-modult, a villanymotorok és a feszültség-átalakítók pedig azon a ponton kerülnek a helyükre, ahol a benzinhajtású autók esetében a motor. A gyártás minőségét és hatékonyságát a Nissan Gyártási Mód (NPW) garantálja, amelyet az összeszerelés minden egyes pontján érvényesítenek.

Nissan LEAF Inverter

A Nissan LEAF lítium-ion akkumulátorát a Nissan Motor Co., Ltd. és a NEC Corporation által létrehozott vegyesvállalat, az Automotive Energy Supply Corporation (AESC) gyártja Japánban, Zama városban. Az akkumulátor-modult, amely 4 akkumulátor-cellából áll, Zama-ban állítják össze, majd az oppamai gyárba szállítják, ahol 48 ilyen modult szerelnek össze az elektromos autók akkumulátor egységében.

Nissan LEAF Battery

Hidetoshi Imazu, a gyártásért felelős alelnök elmondta: "Oppama egyfajta 'anya gyárként' fog szolgálni a Nissan LEAF gyártása szempontjából. Az Oppamában összegyűlt know-howt és tapasztalatokat fel fogjuk használni arra, hogy a Nissan elektromos járművek (EV) minden gyártási helyszínén a legmagasabb szintű minőséget biztosítsuk."

A Nissan EV-ket a jövőben az Egyesült Államokban a Tenessee állambeli Smyrna-ban, és az Egyesült Királyságban az angliai Sunderland-ben fogják gyártani.

Az oppamai gyár éves gyártási kapacitása 50.000 db. A Nissan LEAF gyártása 2012 végén kezdődik meg Smyrna-ban, majd 2013 elején Sunderland-ben. A teljes felfutás után Smyrna-ban 150.000 db, Sunderland-ben 50.000 db lesz az éves gyártási kapacitás.

Nissan LEAF

A Nissan LEAF az első 100%-ban elektromos hajtású, zéró-emissziós gépkocsi, amelyet a Renault-Nissan Szövetség gyártani kezd. A Nissan, szövetséges partnerével, a Reanult-val együtt célul tűzte ki, hogy globálisan vezető szerepre tegyen szert a zéró-emissziós mobilitás terén. A Szövetség mostanáig 80 együttműködési megállapodást írt alá világszerte kormányokkal, helyi önkormányzatokkal és cégekkel a zéró-emissziós mobilitás megvalósítása céljából.

Petis László, Varga Tibor